GEZİYORUM

Kaş Gezimiz

Ege-Akdeniz gezimizin 4. durağı tabi ki Kaş’dı. Aslında bu yola çıkış nedenimiz burasıydı. Fakat, programı yaparken, bir an kendimizi böyle gezmeli, görmeli bir seyahatte bulduk. Kaş için fotoğraflarımdan birinin altına; ‘Eski Dilek olsa,  zinhar burayı sevmezdi .Hayat sivri köşelerimi törpüledikçe özümden başka biri daha çıktı. Ruha dokunan her yerin, her sözün, herkesin kabulü vardır benliğimde’ yazmıştım. Kaş gerçekten ruhuma dokunan bir yer oldu. Çok uzun zaman geçirememiş olsak da.

Kaputaj Plajı-Kaş

Tatilimizin Kaş’da olduğumuz zaman dilimi Kurban Bayramı tatiline denk geldiği için, biz de bu programı gitmeden 1 hafta önce yaptığımız için Kaş’da yer bulamadık. Dolayısıyla Kaş’a bağlı Kalkan beldesinde kaldık. Kalkan’da Pırat otelde kaldık. Odamızın manzarası mükemmeldi fakat, odamız en üstteki binalarda olduğu için yukarı tırmanış bir hayli zorluydu 🙂

Kalkan- Kaş

Günümüzün yarısını Fethiye-Kaş arasında Saklıkent vadisi ve Gizlikent Şelalesini gezerek geçirdiğimiz için, Kalkan’a öğleden sonra varabildik. Hemen otele yerleşip, Kalkan’dan Kaş’a doğru yol aldık. İlk durağımız tabi ki Kaputaj plajıydı. Kaputaj plajı Kalkan’a 7 km, Kaş’a 20 km mesafe bulunuyor. Kaputaj plajı etrafı kayalıklarla çevrili olup, yer altından akan suyun deniz kıyısında kumlar arasından süzülmesi sonucu denizin turkuaz renginde olmasına sebep olmaktadır. Yer altı sularından dolayı, denizin sıcaklığı serindir. Kaputaj plajına inmek için merdivenleri kullanmanız gerekiyor. Şezlong ve şemsiye aşağıda kiralayabilir veya kendi şemsiyenizi, sandalyenizi de kullanabilirsiniz.

Kaputaj Plajı-Kaş

Kaputaj plajından sonra, Kaş merkezde hem bir şeyler yiyip, hem de etrafı gezdik.  Her yer tablo gibi sanki. Ben Kaş’ı Antalya’dan sayamadım ne yazık ki. Ege’den bir parça gibi, buram buram Ege kokan. Küçük bir Ege kasabası sanki.

Kaş sokakları

Kaş’ın bilindik plajlarından birisi olan Büyük çakıl plajına gittik. Adından da anlaşılacağı üzere, bembeyaz büyük çakıl taşlarının plajı doldurduğu bir yer. Otopark sıkıntısı yok, giriş ücreti yok ve hatta şezlong-şemsiye ücreti dahi yok. Sadece yiyip, içtiğinizi ödemekle mükellefsiniz. Denizi dalgalı ve soğuk ama efsane güzeldi. Bana zaten deniz olsun 🙂 Her yerden olduğu gibi buradan da bembeyaz kocaman taşlar toplayıp, getirdim. Akşamları şezlongları kaldırıp, plaja masa atıyorlar. Akşamları da ayrı güzel buralar.

Büyük Çakıl Plajı-Kaş

Akşam yemeğimizi Kaş merkezde Elit Beach adında gündüz beach, akşam restorant olan bir yerde turkuaz renkli denizin üstünde yer mekanda yedik. Karnımızı yemekten ziyade ortamın hoşluğu doyurdu adeta.

Sabah uyandığımda penceremdeki manzara buydu. Begonvillerle aşk yaşan ben, gözümü böyle bir sabaha açmışsam mutluluk nedir diye sormak delilik değil de neydi? 🙂

Kalkan-Kaş

Bugün için programımda Kekova ve batık şehir tekne turu vardı. Tur için Kalkan’dan Kaş’a geldik yeniden. Bir arkadaşım, ‘karadan Kekova turu yapın mutlaka’ demişti. Biz de öyle yaptık. Kaş’dan otobüsle hareketle yaklaşık 45 dk’lık yolculuk sonrası Kekova’ya vardık. Tekneye Üçağız köyünden binip, başladık gezmeye. Kaş’dan tekne ile Kekova 3 saat sürüyor ve o arada kazandığımız zamanı daha fazla koyda durup, yüzerek geçirme şansımız oldu.

Batık Şehir Kekova- Kaş

Kekova doğa ve tarihsel bir çok güzelliği bünyesinde barındırmaktadır. Akdeniz birinci derece deprem bölgesi olduğundan, depremlerden kaynaklı Kekova adasının bir kısmı suya batmıştır, bu sebeple buraya Batık Şehir denilmektedir. Batık şehir bölgesinde denize girmek yasaktır.

Burası dışında öyle güzel koylarda durduk ve yüzdük ki. Tekne durur durmaz, kendini denize atıveriyor insan. Böylesine temiz, böylesine güzel, böylesine mavinin en güzel tonlarını bir arada bulabilmek. Hatta en son durduğumuz koyda, ‘bu sefer girmeyeceğim, ıslanmayacağım’ dedim ve daha tekne henüz durmuşken kendimi mavinin içinde buluverdim 🙂 Bu güzellikleri bulmuşken, asla kaçırmam.

Kekova turu- Kaş

Üçağız köyüne geri dönmeden önce, karadan hiç bir yolu bulunmayan, yalnızca deniz yolu ile ulaşımı olan Kaleköy’de mola verdik. Kaleköy’ü gezmek için tekneden indik. Kaleköy’ün ev yapımı dondurmaları çok meşhur demişlerdi, denedik ve bu lezzete bayıldık. Çay-kahve eşliğinde günün yorgunluğunu atıp, köylü kadınların sattığı dağ kekikleri, kendi yaptıkları tülbentlerden satın alabilirsiniz.

Kaleköy-Kaş

Tur sonunda yine Kekova’dan hareketle Kaş’a geri döndük. Kaş’ın en güzel koyları, mavinin en güzel tonları ve tuzlu saçlarımla, en keyifli anlarımdı. KAş’ın sokaklarını gezmeye doyamadım. Her yanı ayrı bir tablo gibi.

Kaş sokakları

Kaş ile vedalaşıp, Kalkan’a geri döndük. Akşam yemeğimizi kaldığımız otelde yiyip, bizimle aynı zamanlarda balayı için Kalkan’da olan arkadaşlarımızda buluştuk. Seyahatimizin Kaş durağı da böylece sona vermiş oldu. Ertesi sabah, Antalya’yı es geçip, Anamur’a doğru yol aldık. Ardından da her zamanki gibi Erdek ile 3 haftalık tatil tamamladık. Onları da yazarım belki ilerleyen günlerde.

Geçtiğimiz her yol anlam taşıyor benliğimde. Şuan haritanın neresindeyiz diye bakıp durdum tüm yolculuklar boyunca. Şu kocaman dünyada küçücük olduğunu hissediyor insan. Ayak bastığımız her yer, geçtiğimiz her yol şükür sebebim oldu. Yenilendim, arındım, negatif enerjiyi uğurladım.

Kaş

Ege-Akdeniz turumuzun diğer gezi notları için;

Çeşme Alaçatı Gezimiz için: TIKLAYINIZ.

Marmaris Gezimiz için: TIKLAYINIZ.

Fethiye Gezimiz için: TIKLAYINIZ.

5 Comment

1. FCB&A Amucio Abogados
    145 Calle Collon, 249, 1º 28505 Madrid Spain
    Tel: +34-612-557-342 ; Fax: +34 -919-019-443

Sehr Geehrter ,
    Ich möchte mich zum ersten Mal vorstellen, ist mein Name Rechtsanwalt Sergio Dumas, und ich möchte wissen, Ob Sie den Brief erhalten, den ich Ihnen vorher schickte.
    Ich habe irgendeine wichtige Mitteilung für Sie und ich mag sie mit Ihnen in meiner folgenden E-Mail besprechen, sobald ich Ihre Antwort empfange.
    Treten Sie mit mir bitte in Verbindung, wenn Sie für weitere Erklärungen interessiert sind.
    Mit freundlichen Grüßen,

Herr Sergio Dumas

2. NA’E COSMETICS PRÄSENTIERT DIE REVOLUTIONÄRE LÖSUNG: THE EYELASH SPOON, FÜR PERFEKT
    GESTYLTE WIMPERN !
    Entdecke die Sensation des eyelash spoon :
    • Einfache Mascara-Anwendung
    • Endlos lange, perfekt geschwungene und dichte Wimpern
    • Maximales Volumen
    • Keine Verfärbung der Augenlider
    • Keine Mascara Klumpen
    • XXL Wimpern mit jeder Mascara
    Das Ergebnis: aussergewöhnlich lange, dicke und perfekt gestylte Wimpern mit maximalem
    Volumen!
    Geben Sie beim Bestellen den Gutscheincode «spoon» ein um 20% Rabatt auf Ihre eyelash spoon